Kody usterek ( dla silnika do 98 roku )

Kody usterek silnika:

11 – pedał gazu

12- zestyk biegu jałowego

13- sygnał tachografu

14- brak sterowania przekaźnika K4

15- błąd połączenia

21-usterka wewnętrzna kasety silnika

22-błąd oprogramowania kasety silnika

23-czujnik temperatury płynu

24-czujnik temperatury w kolektorze dolotowym

25-czujnik ciśnienia doładowania turbiny w kolektorze dolotowym

26-czujnik położenia wałka rozrządu

27- czujnik położenia koła zamachowego

31-pompowtrysk 1 {lub brak kompresji}

32-pompowtrysk 2 {lub brak kompresji}

33-pompowtrysk 3 {lub brak kompresji}

34-pompowtrysk 4 {lub brak kompresji}

35-pompowtrysk 5 {lub brak kompresji}

36-pompowtrysk 6 {lub brak kompresji}

Kody informacyjne

kody informacyjne służą do sprawdzania sygnałów wejściowych do kasety silnika np.

po wciśnięciu hamulca i przycisku diagnostycznego powinno wygenerować kody 42 43.

41- brak wciśnięcia pedału hamulca {test działania układu hamulcowego}\

42- wciśnięty pedał hamulca {czujnik ciśnienia przy zbiornikach powietrza}

43- wciśnięty pedał hamulca {czujnik nad pedałem}

44-wciśnięty pedał gazu

45-wciśnięty pedał sprzęgła {nad pedałem}

46-sygnał hamulca postojowego lub czujnika luzu położenia neutralnego w skrzyni biegów automatycznej

51- tempomat “ON”

52- tempomat “SET”

53 tempomat “RESUME”

61-sygnał z górskiego hamulca {ABS}

62-komunikacja ze skrzynią automatyczną

63-kaseta silnika w trybie programowania

Opis napięć pedału gazu:

-pin 3 i 8 zestyk 0V w położeniu jałowym pedału gazu

-pin 2 i 8 potencjometr pedału gazu w położeniu jałowym 0.45 -0.55V

-pin 3 i 8 zestyk 24v przy wciśniętym pedale gazu

-zakres przełączania biegu jałowego zestyku 3 i 8 to 0 – 24V to 0.65-0.95V dla zestyku 2 i 8

-zakres pracy potencjometru zestyku 2 i 8 to 0.4-0.6V min do 2.9-3.3V max